Організація харчування дітей в КЗДО

Організація харчування у Комунальному закладі дошкільної освіти

Харчування дітей проводиться згідно з наказом №202/65 від 26.02.2013 "Про затвердження змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах .

При наявності довідки від лікаря здійснюється дієтичне харчування, яке передбачає зміну технологій приготування страв (готуються тушковані, варені страви). Всі діти отримують триразове харчування

Пільгами на харчування користуються наступні категорії дітей:

Діти з малозабезпечених сімей;
Діти-сироти, Діти позб. батьк. піклування.;

Діти з багатодітних сімей;

Діти, батьки яких є учасниками АТО;

Діти з інвалідністю;

Діти,потерпілівід наслідків аварії на ЧАЕС

ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ПІЛЬГИ НА ХАРЧУВАННЯ НЕОБХІДНО НАДАТИ НАСТУПНІ ДОКУМЕНТИ:

ДІТИ З МАЛОЗАБЕЗПЕЧЕНИХ СІМЕЙ (ХАРЧУВАННЯ БЕЗКОШТОВНЕ)

1.Довідка з Управління праці та соціального захисту населення (оригінал) - 1 шт. (поновлюється 1 раз у півроку)
2.Ксерокопія свідоцтва про народження дитини .

ДІТИ-СИРОТИ ,Діти позб. батьк. піклування (ХАРЧУВАННЯ БЕЗКОШТОВНЕ)

1.Ксерокопія свідоцтва про народження дитини .
2.Ксерокопія рішення суду .

ДІТИ З БАГАТОДІТНИХ СІМЕЙ (ТРОЄ І БІЛЬШЕ ДІТЕЙ ВІКОМ ДО 18 РОКІВ) (ОПЛАТА ЗА ХАРЧУВАННЯ 50 %)

1.Ксерокопія свідоцтв про народження всіх дітей .
2.Ксерокопія посвідчення багатодітної сім'ї .(якщо є)

Діти, батьки яких є учасниками АТО; (ОПЛАТА ЗА ХАРЧУВАННЯ 50 %)

1.Ксерокопія свідоцтв про народження дитини.
2.Ксерокопія посвідчення УБД.

ДЛЯ ОДИНОКИХ МАТЕРІВ ПІЛЬГИ ЗАКОНОМ НЕ ПЕРЕДБАЧЕНІ!

Документи подаються при зарахуванні дитини в дитячий садок або на момент
встановлення пільг.

Процес організації харчування дітей у закладі дошкільної освіти складається з:

• відпрацювання режиму і графіку харчування дітей (затверджений наказом, розміщений на стенді біля харчоблоку );

• визначення постачальників продуктів харчування і продовольчої сировини;

• приймання продуктів харчування і продовольчої сировини гарантованої якості;

• складання меню-розкладки;

• приготування страв;

• проведення видачі готових страв ;

• забезпечення певних вихованців дієтичним харчуванням;

• ведення обліку (бракеражу, сирої та готової продукції);

• ведення обліку оплати за харчування батьками вихованців закладу або особами які їх замінюють, а також облік дітей, батьки яких користуються певними пільгами при оплаті за харчування, та обліку дітей які отримують безоплатне харчування в закладі;

• ведення відповідної документації щодо напрямку діяльності всіма категоріями працівників, які приймають участь в організації харчування в дошкільному навчальному закладі;

• контроль за харчуванням (аналіз виконання норм, своєчасність оплати, дотримання санітарно-гігієнічних вимог та ін.);

• інформування батьків про організацію харчування дітей в дошкільному навчальному закладі.

Загальне керівництво організацією харчування здійснює завідувач дошкільного навчального закладу (п.1.35 "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).

Контроль за всіма аспектами організації харчування дошкільників в навчальному закладі (згідно листу Міністерства освіти і науки України від 25.06.2013р. № 1/9-452 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» та "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165). здійснюється керівником та відповідними комісіями затвердженими певними наказами.

Керівник контролює діяльність усього персоналу закладу:

• сестри медичної старшої (складання раціонального, перспективного та щоденного меню-розкладки, ведення відповідної документації та ін.);

• комірника (прийомку та зберігання продуктів харчування та продовольчої сировини, дотримання умов зберігання відповідно вимог чинного законодавства, ведення документації та ін.);

• кухарів (дотримання технології приготування їжі, доцільність використання столового інвентарю та посуду, відбір та зберігання добових проб, правил особистої гігієни та ін.);

• підсобних робітників (якість забезпечення санітарного стану харчоблоку та посуду для приготування їжі на харчоблоці, особистої гігієни та ін.).

Особисту увагу керівник закладу приділяє питанню забезпечення дошкільного навчального закладу необхідними продуктами харчування, своєчасності їх постачання, умовам зберігання, раціональності використання (бере участь у складанні меню -розкладок); контролю роботи персоналу харчоблоку, контролю за додержанням санітарно-гігієнічних вимог як під час приготування та видачі їжі, так і безпосередньо при організації харчуванні дітей в групах.

В дошкільному закладі при видачі їжі з харчоблоку розподіл страв на порції здійснюється з урахуванням ваги та об’єму відповідно до віку дітей та зазначене у щоденному меню-розкладці (п.1.6 "Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165). Щомісяця сестрою медичною закладу проводиться аналіз норм харчування та вживаються заходи щодо їх корекції.

На всі пори року розроблене перспективне двотижневе меню.

Щоденну меню-розкладку складає сестра медична старша на наступний день до 13.00 поточного дня на підставі примірного двотижневого меню та з урахуванням наявності та кількості певної продовольчої сировини, продуктів харчування та кількості дітей.

Меню-розкладка складається для двох вікових груп:

• дітей віком до 3-х років,

• дітей віком від 3 до 6-ти років відповідно до затверджених норм харчування, також враховуючи потреби дітей, які потребують дієтичного харчування.

Постійно в інформаційному куточку щодо питань харчування в дошкільному навчальному заклад, поруч із вікном видачі їжі, а також у вітальнях всіх вікових груп розміщується меню на наступний день .

Розкладка продуктів проводиться за кожною стравою відповідно до картотеки страв (п. 1.18-1.20 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).

Продукти харчування та продовольчу сировину, які надходять до дошкільного навчального закладу, приймають від постачальника, контролюючи умови доставки, за умови обов’язкової наявності супровідних документів, які свідчать про походження, дату вироблення, якість, умови зберігання та ін. (п.4.4 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165), а саме: накладні, сертифікати відповідності, висновки санітарно-епідеміологічної експертизи та ін. комірник, шеф-кухар та медичний працівник закладу, які несуть персональну відповідальність (обумовлено наказом) за якість прийнятих до закладу продуктів харчування та продовольчої сировини. Згідно з чинним законодавством комірник, працівники харчоблоку та сестра медична старша дошкільного навчального закладу ведуть відповідну документацію щодо даного напрямку роботи, яка передбачена певними нормативно-правовими актами (Журнал бракеражу сирої продукції, Журнал бракеражу готової продукції, Журнал здоров’я працівників харчоблоку, Зошит обліку відходів, Книга складського обліку, Журнал реєстрації заявок на продукти та ін.), які прошнуровані, пронумеровані, скріплені печаткою та підписом керівника закладу (п.1.30, 1.38 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від від 26.02.2013 № 202/165). Комірником, шеф-кухарем та сестрою медичною старшою виконуються вище зазначені правила прийому, зберігання, дотримання термінів реалізації продуктів та продовольчої сировини, суворо виконуються вимоги щодо умов зберігання та термінів реалізації певної продукції. Дане питання знаходиться на постійному контролі у керівника закладу.

Працівники харчоблоку, вихователі, помічники вихователів та інші категорії працівників закладу, які мають право замінювати вихователів або помічників вихователів у виконанні їх посадових обов’язків ознайомлені з вимогами нормативно-правових актів, які регламентують організацію харчування дошкільників в навчальному закладі, систематично, згідно графіку та під особистий підпис, проходять інструктажі щодо питання.

Кухарям суворо заборонено працювати без наявності меню-розкладки на даний день або отримувати продукти з комори від комірника на наступний день згідно меню-розкладки яка не завірена печаткою та підписом керівника.

Харчоблок розташований на першому поверсі, облаштований з урахуванням поетапності технологічного процесу приготування їжі. Забезпеченість кількістю холодної та гарячої води – достатня.

Працівникам дошкільного навчального закладу, діяльність яких безпосередньо пов’язана з організацією харчування вихованців дошкільного закладу, дозволено знаходитись в приміщенні харчоблоку та комори тільки за умови наявності спеціального одягу (халата, головного убору, фартуха тощо). Під час процесу приготування їжі кухарі дотримуються технології приготування страв згідно технологічних карток. В наявності є технологічні картки приготування страв, які використовуються в харчуванні вихованців дошкільного навчального закладу.

Видача готових страв з харчоблоку для вживання дітьми різних вікових груп здійснюється згідно режиму харчування та відповідно до графіка видачі їжі, та не раніше ніж через півгодини після попереднього зняття проби та відбору добових проб кожної страви раціону окремо, медичним працівником закладу, або особою призначеною певним наказом, із занесенням результату проби в спеціальному журналі за особистим підписом (п. 1.22-1.23 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).

Помічники вихователів доставляють їжу в групові приміщення лише в промаркованому, закритому кришками посуді та у спеціальному одязі (халат, фартух, ковпак), чистими руками та за умови відсутності дітей. Категорично не допускається сервірування столу або роздача їжі коли діти сидять за столами, дане питання постійно знаходиться на контролі керівника. Їжа роздається охолодженою, столи сервіруються відповідно меню. Вихователі разом з помічниками вихователів особливу увагу приділяють дотриманню нормативних вимог щодо виконання обов’язків чергових дітьми та формуванню культурно-гігієнічних навичок прийому їжі у дошкільників, несуть персональну відповідальність (зазначену певним наказом) за дотримання техніки безпеки, здійснення харчування дітей в дошкільному начальному закладі. (п. 1.7 «Інструкції з організації харчування дітей в дошкільних навчальних закладах» від 26.02.2013 № 202/165).

В літній оздоровчий період в графік харчування вводиться другий сніданок у вигляді соків або свіжих фруктів (за наявності коштів).

З метою визначення якості харчування в дошкільному закладі систематично проводяться антропометричні вимірювання дітей:- раннього віку 1 раз на місяць,- дошкільного віку 1 раз на квартал. Показники антропологічних вимірювань в обов’язковому порядку доводяться до відома батьків вихованців закладу. Всі категорії працівників дошкільного навчального закладу причетні до організації харчування дітей суворо дотримуються термінів планового проходження медичних оглядів.

Питання організації харчування дітей в дошкільному навчальному закладу постійно виносяться для обговорення на виробничі наради, загальні батьківські збори, засідання батьківського комітету закладу.

Відповідно до вимог організовано питний режим.

В закладі проводиться відповідна робота з набуття культурно-гігієнічних навичок під час вживання їжі (користування столовими приборами, чергування у групі, сервірування столів і прибирання використаного посуду). Належна увага приділяється культурі прийому їжі.

Правильно організоване, поживне, багате на вітаміни харчування – добрий засіб зміцнення організму дитини. І саме за самопочуттям малят, їх фізичним станом, індексом здоров'я оцінюємо ефективність своєї роботи.

Документація з питань харчування ,яка ведеться в ДНЗ:

1)Журнал Бракеражу сирої продукції;

2)Журнал Бракеражу готової продукції

2)Журнал здоров'я працівників харчоблоку;

3)Журнал реєстрації занять з гігієни харчування та основ дитячого дієтичного харчування;

4)Книга складського обліку продовольчої сировини;

5)Журнал реєстрації заявок на продукти;

6)Картотека страв;

7)Журнал обліку виконання норм харчування;

8)Журнал антропометрії;

9)Журнал обліку відходів;

Перебуваючи в нашому КЗДО, малюки оточені любов'ю, увагою, отримують повноцінне харчування. В закладі працює бракеражна комісія з харчування, яка значну увагу приділяє забезпеченню асортименту продуктів відповідно до перспективного меню, технології та якості приготування страв, організації харчування в групах. Комісією систематично аналізується виконання натуральних та грошових норм, інші питання стосовно збалансованого раціонального харчування в садку.

Кiлькiсть переглядiв: 839