• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Музична Скарбничка

/Files/images/1612946098_34b1a886a2f388987e31aed573e936eb-1.jpg

Шановні батьки! Якщо Ви хочете, щоб серце Вашої дитини прагнуло до Добра, Краси, Людяності, спробуйте навчити її любити і розуміти музику! Вчіть її, навчайтеся разом з нею! Фахівці з різних галузей дошкільної психології, педагогіки мистецтва радять починати займатися музикою мамам ще у період вагітності, а продовжувати, коли дитина народиться. Прихильники раннього виховання мистецтвом переконують, що музика має величезний естетичний впливу на психіку дитини, її позитивний та гарний настрій.

/Files/images/74257109.jpg

Обов'язковою умовою для формування естетичного музичного смаку має бути сформована родинна фонотека. До неї мають входити: записи класичної музики на фоні звуків природи - шуму струмка, моря, звуків лесу, спів пташок, пісні з улюблених мультфільмів, казки, колискові, український дитячий фольклор. Слухаючи музику разом з дитиною, ви переконаєтеся що зникає стурбованість дитини, її тривога, вона заспокоюється і розслаблюється.

/Files/images/9ab884a79c6ddc37590b52a5f042e04b.jpg

Можливо, декілька порад фахівців музичного мистецтва допоможуть Вам і Вашій дитині ввійти в великий та чудовий світ музики.

1. Пам'ятайте про те, що музичний твір треба слухати уважно. Музика завжди віддячить слухача, даруючи нові почуття, новий настрій.

2. Починати слухання треба з маленьких творів.

Це може бути вокальна музика (музика для голосу), або інструментальна (яка виконується на різних інструментах). Прислухайтеся до звуків, постарайтеся почути і розрізнити динамічні відтінки музичної мови.

3. Повертатися до прослуховування вже знайомих творів.

6. Постарайтеся зробити слухання музики систематичними, відводьте для цього певний час.

7. Дуже корисно слухати одні й ті ж самі твори у виконанні різних солістів та колективів

«Зміцнюємо здоров'я музикою»

Зміцнюємо здоров'я на музичних заняттях

У народі кажуть: «Доки здоров'я служить, чоловік не тужить». Основи здоров'я закладають у період раннього та дошкільного дитинства.

Співаємо - легені розвиваємо

Жодне музичне заняття не обходиться без співу. Однак попри розвиток вокальних навичок, зробімо акцент і на тому, яку користь здоров'ю приносить цей вид діяльності. Голос - це своєрідний індикатор гарного самопочуття людини: хто має сильний голос, у того зазвичай міцне здоров'я.

Учені встановили: спів не лише приносить задоволення, а й знімає біль. Під час співу в мозку людини виробляються особливі хімічні сполуки, які викликають відчуття радості й заспокоєння. В організм надходить багато кисню, а це покращує кровообіг, нормалізує серцебиття і знижує артеріальний тиск, поліпшує вентиляцію легень.

Аби не зруйнувати всі названі плюси для здоров'я, музичний керівник має брати до уваги невеликий діапазон голосів дошкільників. У той чи той віковий період доцільні мелодії у межах відповідного діапазону:

2-3 роки - мі-сі першої октави;

4 роки - ре-сі першої октави;

5 років - ре першої октави - до другої октави;

6 років - ре першої октави - ре другої октави.

Найбільш легкі, природні, так звані примарні звуки утворюються в дітей під час тихого співу в середньому регістрі фа-сі першої октави. Звук до першої октави зазвичай у дошкільників звучить напружено, тож його не потрібно давати співати.

При доборі репертуару потрібно враховувати не лише вікові, а й фізіологічні можливості конкретних дітей, щоб не завдати шкоди їхнім голосовим зв'язкам. Звісно, варто стежити за тим, аби діти не кричали, не форсували звук під час співу.

/Files/images/image.jpg

Граємо разом з дітьми.

«Гра з машиною»

Дорослий пропонує дитині погратися з машиною. Дитина возить її і гуде: «Бі – бі – бі!». Тоді дорослий дає малюку різні за величиною машини, пропонуючи показати як гуде велика і маленька машини, повторює найкращі співвідношення звуків, які відрізняються за висотою.

«Гра з пташкою»

Дитині пропонують іграшкові пташки різні за розмірами. Дорослий просить показати, як співає кожна пташка на склад «ку–ку» (так, щоб звучання змінювалося за висотою, відповідно величині іграшки).

«Гра з коником»

Дорослий просить дитину показати, як скаче маленька конячка, промовляючи «цок–цок» в різному темпі і ритмі. Дати пояснення: конячка спочатку скаче швидко (поспішає), а потім повільно (втомилася).

«Колискова ляльці»

Дорослий пропонує дитині поколихати ляльку, наспівуючи їй колискову на склад «баю». Сам слухає і підспівує, закріплюючи створену дитиною інтонацію. Бажано включити або заспівати ніжну колискову. Зверніть увагу дитини на те, які ніжна та спокійна мелодія у колискової. Під цю мелодію засинають не тільки дітки, а і ляльки, пташки, тваринки. Колискова – це мамина пісенька перед сном.

Запропоновані ігри є першочерговим кроком у формуванні музично-творчих здібностей дитини. На цьому етапі ставиться мета: розвивати у дітей орієнтацію в різних якостях музичного звуку через гру, де дитина комбінує музикальні звуки, які відрізняються за висотою, тривалістю, динамікою.

Форми роботи батьків з дітьми для активізації музичних здібностей.

  1. Попросити дитину заспівати самостійно, знаходячи то високі інтонації (співає маленька зозуля, нявкає кошенятко), то більш низькі (співає велика зозуля, киця ).
  2. Співати своє ім’я (та другі імена) на двох звуках, передаючи різні інтонації.
  3. Вести співочу перекличку. Дорослий співає: «Аня, де ти?». Дитина відповідає: «Я тут». Потім почергово змінюються, придумуються нові інтонації.
  4. Імпровізувати мотив з двох-трьох звуків на склади «ля-ля», дорослий та дитина придумують свій мотив. Йде змагання: хто більше придумує поспівок.
  5. Закінчи мелодію або придумай свою пісеньку на вірш,який подобається.

«Танець троянди» (для дітей 5 – 6 років)

Запропонуйте дитині гру. Під красиву мелодію (грамзапису чи власний спів) виконати танець тендітної квітки – троянди. Дитина сама придумує до нього рухи. Раптово музика зникає. Це порив північного вітру (заморозив прекрасну тро янду). Дитина завмирає у любій, придуманій нею позі. Чим краще уя

ва, тим цікавіші рухи танцю і поза замерзлої троянди. Грємось з дітьми.

«Хто краще?» (для дітей 5 – 6 років)

Гра розвиває уяву і творчість у рухах.

Запропонуйте дитині придумати танець під знайому музику. Це може бути сучасний шлягер або щось мелодійне і спокійне. Характер рухів повинен відповідати музиці, що звучить. Позмагайтеся з дитиною: чий танок буде досконалішим, чії рухи будуть цікавіші і виразніші.

Приємного проводження часу з вашими дітьми!

/Files/images/d0bad0bbd0b0d181d181d0b8d0bad0b0-d0b4d0b5d182d18fd0bc.png

Музикотерапія

При роботі з дітьми ми звертаємо увагу як музикотерапія впливає на здоров’я.

З метою зміцнення, відновлення здоров’я дітей під час музичних занять активно впроваджуємо музикотерапію.

Музикотерапія – це спеціалізована форма психотерапії, яка включає такі напрями як: вокалотерапія, музикотерапія в рухах, музикування на музичних інструментах, дихальна арт педагогіка.

До дихальної арт педагогіки входять: гра на духових інструментах, дихальна гімнастика під музику та різні вправи для розвитку дихання. Це дає змогу дітям оздоровлюватися, не помічаючи процесу лікування.

Для зміцнення та оздоровлення дихальної функції використовуємо духові інструменти (сопілки, дудочки, губні гармонії, свищики).

Регулювати силу й тривалість вдиху та видиху чудово допомагає видування повітря через соломинку у склянку з водою у ритмі музичного твору.

Для стабілізації психічного стану доцільно використовувати такі вправи: «Звуки – лікарі», «Прослухай свій настрій», «Веселі музиканти», «Цікаві пазли», «Тихо – голосно».

З метою формування образу «Я» пропонуємо дитині вибрати з музичних інструментів та предметів, які звучать, ті, звучання яких, найбільше відповідають їй самій.

Таким чином, діти створюють «звуковий автопортрет» за допомогою ритму, використовуючи все з чого можна видобути звук.

Партіотичне виховання за допомогою музики.


/Files/images/unnamed (1).jpg

Ефективним шляхом і засобом патріотичного виховання дітей в дошкільних закладах є дитячий музичний фольклор. Виховання засобами дитячого музичного фольклору, традиційних та обрядових свят ігор, розглядається як невід'ємна частина освітнього процесу з дшкільниками. Адже музичний фольклор, як першооснова музичної культури, є природнім підґрунтям для формування музичної культури дітей. Український народний фольклор - це енциклопедія життя народу, його духовної сили і краси. Він є одним із найпотужніших засобів виховання патріотичних почуттів підростаючого покоління. Це та основа, на якій базується система збагачення інтелекту, формування життєвих ідеалів, розвиток творчих здібностей особистості. Особлива роль у вихованні дошкільників відводиться колисковій пісні, адже вона є одним із найдавніших видів народної творчості. Колисанки є першими уроками, що у доступній формі знайомлять дитину з побутовими речами і моральними цінностями, заохочують до працелюбності й порядку, доброти і справедливості. Цей фольклорний жанр позначений високим поетичним світо-сприйняттям, глибиною мелодійного звучання, багатством образів. Слухання та виконання дошкільнятами колискових пісень пробуджують у дітей чисельні емоції, формують патріотичні почуття, уяву, мислення. Колискові пісні постають могутнім засобом пробудження і розвитку національної свідомості, патріотизму. Забавлянки, потішки - ще одна форма народного фольклору, яка сприяє живому спілкуванню дитини з довкіллям, привчаючи її до чуття прекрасного. Під час розігрування дошкільнятами забавлянок забезпечується мовний розвиток дитини, відбувається зародження інтересу й любові до рідної мови та національної культури. Залучення старших дошкільників до народопісенної творчості через ознайомлення їх із давньослов'янськими календарними обрядами є дуже корисним, оскільки своїм художнім особливостям календарно-обрядові пісні можуть бути ефективно використані в музично-естетичному та патріотичному вихованні дошкільників. Веснянки, гаївки, як дуже давня народна творчість, що характеризує наше далеке минуле, мають надзвичайну цінність і є нашою праісторією, тому заслуговують на відродження, збереження і впровадження в родині та в освітній процес ЗДО задля патріотичного виховання дітей. Справжньою скарбницею нашого народу, яку потрібно глибоко пізнавати є колядки і щедрівки. Вони викликають у дітей радість, бадьорість, формують оптимістичне світосприймання. Малята переконуються в тому, що колядки, щедрівки збагачують людей глибокими, душевними та духовними якостями, гордістю за свою родину, рідний край. Нині ми живемо в надзвичайно складні часи, і тому дуже важливо, щоб в дитячих душах вічно горів вогник любові до рідної землі, до звичаїв і традицій рідного краю. Шановні батьки! Виховуючи дітей на зразках українського народного фольклору, ми тим самим розвиваємо у дошкільнят не лише патріотичні почуття, а й позитивне, емоційно-ціннісне ставлення до вітчизняної культури, але й відчуття відповідальності та збереження культурної спадщини.

Патріотичні бесіди про композиторів.

Патріотичні нотки можна закласти зокрема , і в бесіді з дітьми про українських композиторів, роблячи особливий акцент на роках дитинства. Дітям доволі цікаво буде ознайомитися із цим періодом життя композитора, оскільки він найближчий для їхнього розуміння.

Найліпше такі бесіди оформлювати у невеличкі художні оповідання про композиторів, у яких митці поставатимуть перед дітьми, як «живі» особистості, з усіма їхніми вподобаннями, яскравими переживаннями, захопленнями тощо. Їх доцільно супроводжувати переглядом мультимедійних презентацій їх використанням фотоматеріалів, які дають змогу дітям ознайомитися з часом в якому жили ті чи інші композитори, їхнім побутом, друзями та родичами, мистецьким оточенням, культурою часу в цілому.

Ознайомлення з народними музичними інструментами та способами гри на них.

Діти завжди бажають дізнатися про незвичайний чи невідомий інструмент, випробувати його у грі. Цю цікавість дітей можна зорієнтувати:

  • на пізнання національних народних музичних інструментів, як-от бубон, цимбали, трембіта, та ареал їх побутування;
  • на опанування гри на дитячих народних музичних інструментах — свищиках, сопілках, цимбалах, тріскачках тощо.

Так діти на музичних заняттях матимуть змогу знати, який вигляд мають і як називаються ті чи ті народні музичні інструменти, як на них грають, в яких регіонах України вони побутують. На основі цих знань діти виховуватимуть у собі інтерес та повагу до національної музичної культури, розвиватимуть власну ерудицію.

Здобувши відповідні вміння та навички, діти зможуть продемонструвати їх на родинних святах, влаштувати справжній концерт. Така мить творчості, вшанування народної традиції музикування стане для дітей по-справжньому незабутньою і назавжди закарбується в їхній пам’яті.

Кiлькiсть переглядiв: 2730